Každý z nás se snažíme pro naše podnikání po většinu času dát svoje maximum. Někdy si ale sami sobě stavíme brány jen díky tomu, že jsme na něco zvyklí a nevíme, že nám to škodí. Změny v myšlení si během krátké chvilky všimnou i ostatní lidé. Pojďte změnit několik věcí hned!
· Nejprve sbírejte informace
Než se rozhodnete něco udělat, v něčem se rozhodnout či se k něčemu vyjádřit, dejte si nejprve dohromady všechny dostupné informace. Nejedná se jen o dlouhodobá rozhodnutí, ale i o jednoduché záležitosti v běžném životě. Někdo vám chce něco říct, vy už dopředu předpokládáte, co to je a rovnou mu vysvětlíte, že to takto nelze. Přitom ani nemáte všechny informace k dané věci a ani třeba nevíte, že vám che někdo za něco poděkovat!
· Dívejte se na věc pohledem zákazníků
Možná si myslíte, že děláte pro svoje klienty to nejlepší a dokázali byste hodiny vysvětlovat, proč je to takto pro zákazníka nejlepší. Nicméně je potřeba se na věc opravdu podívat čistě z pohledu klienta, abyste viděli, kde je vlastně problém nebo, kde je prostor ke zlepšení. Náš názor nemusí být vůbec špatný, ale vzhledem k tomu, že každý z nás je jiný, musíme uvažovat tak, že každý člověk je unikát a na jednu věc se může dívat úplně jinak, než my.
· Dbejte na detaily i na celek
Možná jste se rozhodli podnikat, máte výborný nápad i dobrý plán, ale už jste si neudělali opravdu podrobný soupis všeho, co to obnáší a může se časem ukázat, že i drobnosti mohou být pro úspěch vašeho byznysu velmi podstatnými. Na druhou stranu se nesmíte prací nad detaily zacyklit tolik, abyste přehlíželi věc jako celek.
· Hledejte různá řešení
Špatné myšlení, respektive neúspěšné podnikání může také mrznout na tom, že stále stejně uvažujeme a řídíme se jen minulými zkušenostmi, ale neuvažujeme o tom, že trh, doba a klienti se mění. Tedy je třeba myslet na to, že zvyk je železná košile, která se ovšem také musí občas sundat a nahradit novou.