Když si člověk dá tu práci a vytvoří si vlastní webovou stránku, mělo by se mu dostat naděje na to, že ho uvidí kdokoliv na celičkém světě. A že se bude moci tím, co je na oné stránce zveřejněno, pokochat a třeba i využít nabízených služeb nebo jiných možností.
Mělo by tomu tak být, ale vesměs není. Protože internetové vyhledávače nejsou nafukovací ani natahovací a někdo tak musí vždy přijít zkrátka.
Čímž mám na mysli, že když někdo pojme úmysl najít to, co se právě na té které stránce nabízí, zadá do vyhledávače zvolené slovo, ovšem přesto tuto stránku v konečném důsledku neobjeví. Objevil by ji, kdyby zevrubně prošel vše, co mu vyhledávač předložil, ovšem toho je vesměs tolik, že to není v lidských silách zvládnout.
A tak mají majitelé těch méně úspěšných stránek smůlu. Vyhledávače je sice najdou, ale zařadí je na místo, kde je sotva někdy někdo navštíví. A má-li se na tom něco změnit, je potřeba náležitá optimalizace.
Což znamená položit si otázku, co je seo, a po jejím zodpovězení se na ty, kdo tuto službu poskytují, obrátit.
Protože má-li mít ta která stránka náležitou sledovanost, je potřeba provést na ní tu více a tu méně podstatné změny. Někdy je třeba úprava struktury a případně také designu, chybět nesmí ale ani zpětné odkazy, jež návštěvníky jiných stránek na tuto nasměrují, jsou potřeba obsahově zajímavé a také reklamní články a správná volba klíčových slov.
Což vše směřuje k tomu, že se dotyčná stránka stane pro vyhledávače snáze nalezitelnou, že ji tyto zařadí na některou z čelných – nejlépe hned na tu první – pozic, kde je taková stránka přednostně dostupná všem hledajícím. Kteří jako obvykle rutinně nahlédnou do těch prvních nabízených možností.
Ovšem aby byly tyto chytré úpravy úspěšné, musí se jim věnovat skuteční odborníci, někdo, kdo tomu velice dobře rozumí. Aby nešlo o vyhozené peníze, ztracený čas a nesplněné naděje.
Naděje na to, že se jednou dostaví třeba i obrovský úspěch. Jehož by bez SEO sotva někdy bylo dosaženo.