Pokud si někdo pořizuje internetovou stránku, činí tak s představou, že ho tato proslaví. Že na ní jednoduše zveřejní to, co tam chce mít, a celý svět se to rázem dozví a učiní tak, jak si autor a majitel takové stránky přeje.
Ovšem to je nejednou jenom zbožné přání. Stránka sice vznikne velice snadno, jenže už od svého zrodu se začne potýkat se zoufale nízkou návštěvností. Což je pochopitelně velký problém, protože prezentace, již nikdo neuvidí, není zhola k ničemu. Něco je tu sice zveřejněno, ale nikdo na to adekvátně nezareaguje.
A tak je taková internetová stránka v podstatě k ničemu. A kdyby se zrušila, vůbec nic by se nestalo. Což ale nejednou dost dobře nejde, protože bez ní by se nikdy nedosáhlo toho, čeho s její pomocí mělo být dosaženo. Jsou zkrátka firmy a lidé, kteří svůj web potřebují. Jenže funkční.
A co jenom podniknout, aby bylo dosaženo dostatečné návštěvnosti?
Jedno řešení tu naštěstí je. Jmenuje se SEO optimalizace stránek a pomáhá právě takovým nedostatečně navštěvovaným stránkám. A to tím, že jim zajišťuje lepší pozici v internetových vyhledávačích.
Což je v dnešní době velice důležité. Protože s pomocí těchto vyhledávačů pátrají uživatelé internetu po tom, čeho je jim zapotřebí, a na tom, na jaké pozici v seznamu toho, co vyhledávač nalezne, se ta která stránka nachází, velice záleží. Umístí-li vyhledávač odkaz na tuto stránku na některou z prvních pozic, je její sledovanost zajištěná a dostatečná, na místech vzdálenějších naopak spíše výjimečná.
A proto je záhodno dosáhnout posunu takové prezentace vpřed. A toho se dosáhne pomocí následujících kroků:
- kontroly webu
- volby správných klíčových slov
- copywritingu
- linkbuildingu
- a reklamy a prezentace na vhodných místech
Což je právě obsahem optimalizace pro internetové vyhledávače. Která by dost možná přišla vhod i vám.